Lucrarile la podul peste Canalul Dunare-Marea Neagra si doua proiecte de dezvoltare a capacitatii feroviare in Portul Constanta vor demara in cursul anului 2009, a anuntat, ieri, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, la reuniunea "Dezvoltarea Portuara. Construirea Coridorului Logistic Constanta - Rotterdam", organizata la bordul navei "HNLMS Johan de Witt".
"Prin implementarea acestor proiecte speram ca, incepand cu anul 2014, sa avem pe sectorul roman al Dunarii o navigatie fluenta pe toata perioada anului", a precizat el.
Ministrul Transporturilor a apreciat ca Dunarea este o autostrada paneuropeana foarte importanta, desemnata ca axa prioritara Rin - Main - Dunare, prin care se poate crea o legãtura de transport directa pe caile navigabile intre cei doi poli ai Europei: Portul Rotterdam si Portul Constanta. Cu toate acestea, in ceea ce priveste capacitatea de transport, in prezent, Dunarea este folosita doar in proportie de 10 - 15% si exista numeroase oportunitati pentru intensificarea schimburilor de marfuri intre tarile riverane fluviului.
In acest context, ministrul Transporturilor a anuntat ca, in anul 2009, vor incepe lucrarile pentru imbunatatirea conditiilor de navigatie pe sectorul Calarasi-Braila, iar in anul 2011 pe sectorul comun romano-bulgar. Totodata, tot in cursul acestui an, vor incepe si lucrarile de modernizare a infrastructurii din porturile fluviale, avand prioritate cele in care sunt investitii private.
In ceea ce priveste prioritatile Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, ministrul Radu Berceanu a reiterat ca acestea sunt modernizarea caii ferate Constanta-Bucuresti si a tronsonului de autostrada Cernavoda-Constanta.
Sursa: constructionnews.ro