Vremea
Curs valutar
Publicitate
Publicitate
www.catalog-constructii.ro/contact.php
www.mervani.ro
www.catalog-constructii.ro

Marcel Barbut, director general AdePlast:" Bancile trebuie sa inteleaga de unde le vin banii de salarii"

Descriere articol:

Piata locala de mortare uscate, care a inregistrat cresteri anuale de 15–30% incepand din 2004, va scadea in acest an, ca urmare a reducerii investitiilor imobiliare. Marcel Barbut, directorul general al AdePlast, unul dintre principalii producatori locali si una dintre cele mai curtate firme in ultimii ani, prezinta estimarile referitoare la evolutia pietei, precum si planurile pentru anul 2009 si variantele in care ar fi dispus sa vanda compania.

>In ultimii ani, ati avut mai multe discutii pentru vanzarea AdePlast. Va mai ganditi sa vindeti afacerea?
In acest moment, am trei oferte de la trei investitori, insa nu imi doresc un exit, ma gandesc sa vand pana la 50% din companie. Daca evaluam AdePlast la 60 milioane de euro in acest moment, jumatate din banii obtinuti ar fi distribuiti astfel: cinci milioane de euro i-as pastra eu, iar restul de 25 milioane ar fi investite in companie.

Capitalizarea firmei cu 25 milioane de euro ne-ar pune intr-o situatie deosebit de favorabila in acest moment. Practic, firma ar ramane cu un cash care depaseste noua milioane de euro, bani care ar fi folositi pentru dezvoltare.
In aceasta situatie, AdePlast ar urma sa fie condusa de un consiliu de supraveghere format din trei membri, in care fiecare dintre cei doi actionari sa aiba un reprezentant, al treilea membru urmand sa fie numit, pe rand, de fiecare dintre proprietari. Daca al treilea membru isi face bine treaba, cu siguranta, va avea continuitate. 

>Piata adezivilor a crescut in fiecare an, incepand din 2004, cu 15–30%. Cum vedeti evolutia pietei in 2009, pe fondul stagnarii constructiilor civile?
2009 este anul in care bancile trebuie sa inteleaga imediat de unde vin banii de salarii. Noi, cei care ne platim liniile de credit de milioane de euro, suntem sursa acestor venituri. Mai mult, politica de creditare trebuie sa se relaxeze usor, tot in cursul acestui an, pentru ca exista un deficit mare de locuinte in Romania. Oricum, creditele nu s-au dat niciodata in Romania la fel de usor ca in statele dezvoltate, iata, deci, motive suficiente pentru ca piata mortarelor uscate sa nu sufere prea mult de pe urma situatiei economice internationale.

>Ministerul Dezvoltarii a relansat recent Programul de Reabilitare Termica a cladirilor, prin alocarea de fonduri mai mari de la bugetul central si local. Va influenta acest program cresterea vanzarilor AdePlast?
Programul de reabilitare termica este o alta sursa care poate genera business, in 2009, pe piata mortarelor uscate si a vopselelor. Cu sau fara acest program national, reabilitarea termica este o problema reala pentru locuintele romanilor, indiferent ca este vorba despre case sau blocuri. Pentru aceste lucrari, noi suntem pregatiti cu oameni calificati in calculul termic, precum si cu echipamente si apratura moderne. Problema reabilitarilor pare simpla, dar este vorba, totusi, despre blocuri foarte inalte, iar fara finisori cu experienta pot aparea pete de culoare,
curbe termice, iar reparatiile devin imposibile. Un bloc reparat necorespunzator, mai devreme sau mai tarziu, trebuie refacut de la zero.

>Care va fi strategia dumneavoastra de repozitionare in contextul crizei?
In 2009, mizam pe cele doua facilitati de productie de generatie noua, respectiv a doua fabrica de mortare uscate, amplasata in Ploiesti, si fabrica de vopsea de la Oradea. Gratie pozitionarii fabricii din Ploiesti, putem acoperi cu costuri mici de transport intreg teritoriul Romaniei, astfel incat sa oferim preturi foarte bune pentru orice lucrare. Compania noastra dispune de 30 de camioane de mare capacitate, peste 200 de silozuri mobile, avem sisteme profesionale care ridica materialul 18 etaje, dar si de amestec pentru materialele cerute de client. Practic, prin acest sistem eliminam atat distrugerea sacilor, cat si furtul de material. In plus, silozurile mobile sunt echipamente ecologice care nu produc praf si elimina costurile de stocare pentru sacii folositi in constructiile din orase.

>Anul trecut v-ati extins portofoliul pe segmentul vopselelor. Ce pondere vor avea acestea in businessul AdePlast?
Am reusit sa finalizam fabrica de vopsea din Oradea in 2008, cu o investitie de peste 4,5 milioane de euro. Pentru 2009, situatia pietei este diferita de cea din 2008, in sensul ca poate exista o crestere sau nivelul acesteia poate ramane constant. Nu trebuie exclus insa scenariul nefast, in care piata se va contracta. Noi avem mai multe scenarii pentru 2009, fiecare cu cate un plan de business diferit – unele optimiste, altele pesimiste, asa ca suntem pregatiti sa actionam in functie de cum va merge piata. In ceea ce priveste dezvoltarea pe care ne-o propunem pentru 2009, noi ne-am prognozat crestere, bazandu-ne pe noile capacitati de productie, iar vopselele vor determina o crestere a vanzarilor totale cu 10%. Vom introduce pe piata produse cu valoare adaugata mai mare. In plus, strategia din acest an se bazeaza si pe cresterea pe zona de silozuri, intentia noastra declarata fiind sa atacam piata din Bucuresti si din imprejurimi.

>Referitor la cifra de afaceri, care sunt estimarile pentru acest an?
In primele trei luni a fost deosebit de frig, toata lumea are contrageri la cifra de afaceri, pentru ca firmele de constructii nu pot lucra sub –50. Vom face promotii daca este cazul, la momentul potrivit, dar, chiar si asa, nu cred si nu voi face promotii disperate, de pana la 20%, si care sa se intinda pe sase luni, asa cum am vazut in piata. Cred ca prezenta noastra masiva in zona Munteniei se datoreaza unor asemenea comportamente. In conditii normale, noile produse, adica vopseaua, mortarele uscate, sistemul de siloz mobil, trebuie sa ne aduca o cresterea de aproximativ 30–40% in 2009. Suntem insa pregatiti si cu scenarii mai pesimiste, cel mai grav fiind pastrarea cifrei de afaceri la nivelul din 2008. Putem, fara probleme, sa reducem si noi preturile, pentru a contracara miscarile concurentei, si, probabil, profitul se va diminua. In acest an, cumparatorii vor migra de la produsele scumpe la cele mai ieftine, dar similare din punctul de vedere al calitatii. Preturile noastre sunt cu 30% mai mici decat ale principalilor nostri competitori.

Profil AdePlast

  • Infiintata in 1996, sub denumirea Multistar Prod, devenita ulterior AdePlast
  • Detine doua fabrici de mortare, in Oradea si Ploiesti, si o unitate de productie a vopselelor, la Oradea
  • 144 de angajati
  • Cifra de afaceri 2008: 34 mil. euro
  • Actionar majoritar: Marcel Barbut


CV Marcel Barbut

  • 53 de ani, necasatorit, are trei copii
  • Profesie: tehnician constructor
  • In 1989 pleaca in Austria, unde se angajeaza ca tencuitor
  • In 1991 devine coordonatorul unor echipe cu 48 de tencuitori, in Austria
  • In 1995 se intoarce in Romania, iar in 1996 cumpara 20% din actiunile Multistar Prod
  • Din 2007, este actionar majoritar al AdePlast

Sursa: standard.ro

 

Postat la data: 31 . 03 . 2009
Login firme
Adresa e-mail : Parola :
am uitat parola
Publicitate

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

www.expoarad.eu
www.constructexpo-utilaje.ro
www.constructexpo-ambient.ro
www.constructexpo-antreprenor.ro
Bucovina Construct
www.catalog-constructii.ro/contact.php
Stiri Presa
 
Home Despre noi Firme Domenii Anunturi Joburi Articole Expozitii Forum Contact
Promovare Gratuita - Top123 Constructii